Actes de les assemblees

 
 
 
 
 
 


Acta Assemblea de socis 11/06/2015
Ordre del dia:
  1. Obres.
  2. Dimissió AMPA actual i votació nova junta.
  3. Extraescolars.
  4. Precs i preguntes.

1.-Obres.
A la reunió que teníem prevista amb el Director General de Centres Públics, aquest ens va dir que no podia assistir. Teníem l'opció de reunir-nos amb el Director Territorial i la part tècnica o ajornar la reunió. Vam decidir reunir-nos amb el Director Territorial.
La reunió es va realitzar amb un bon ambient. Ens van aportar la documentació que justificava per què s'havia endarrerit el projecte de l'escola.
L'avant-projecte de l'escola ja està fet, té un pressupost orientatiu de 2 milions d'euros.
S’edificarà al carrer de baix. La planta baixa serà el gimnàs, que tindrà accés directe des del carrer, de manera que l'ajuntament pugui fer servir aquesta instal·lació sense haver de passar per l'escola.
Aquest any ens ampliaran el pati fins a la part que està "tabicada", i ja tindrem el pati definitiu, de manera que ja es podran fer més coses, com plantar arbres o pintar les línies de la pista.
El Director Territorial ens va dir, que per entrar a pressupostos, no som l'escola amb la màxima prioritat, ja que l'institut de Cervelló està en pitjors condicions que la nostra escola, però el projecte de l'institut està pressupostat en 4 milions, i si Ensenyament no pot invertir tants diners, passem a ser els primers en prioritat per entrar a pressupostos.
Ara toca tornar a fer pressió parlamentaria, aquesta vegada l'ajuntament ens acompanya en aquesta pressió. Però com que hi ha hagut eleccions fa poc, estem pendents de si hi ha canvi de partit i a l'alcaldia. Si hi ha canvi caldrà parlar amb el nou partir governant per veure quina posició adopta enfront la problemàtica de la nostra escola. Caldrà anar al primer ple de l'ajuntament per objectivar la posició de cada partit.
Una mare pregunta si al ple de l'ajuntament cal que hi anem tots els pares o només la Junta de l'AMPA. D'entrada és suficient amb la Junta, de fet, potser amb una reunió prèvia ens entenem i no és necessari anar al ple.
Aquest estiu faran més lavabos, obriran i arreglaran la part del pati que falta, i ho prepararan per a posar un hort.
L'ajuntament ja podrà plantar arbres per l'ombra i podrem marcar la pista.

2.- Dimissió AMPA actual i votació nova junta
S’informa que les persones que ocupen els càrrecs de Presidenta (Esther Parra), Tresorera (MªJose) i Vicepresidenta (Maria Ponse) dimiteixen.
Es presenta als pares que s’han presentat per a ocupar aquests càrrecs i altres per entrar a la Junta com a vocals:
Josep Mª Vandellós                               President
Patricia                                                Vicepresidenta
Eva MArtinez i Txell Garcia                    Tresoreres
Meri Guirao                                          Llibres
Cristina                                               Piscina /acollida
Continuen Manel Esteve, Mireia Clotet, Noe Guirao, Chelo Bulajance i Mireia Sánchez.
Es vota l’entrada dels nous components per la Junta de l’AMPA, i s’està d’acord per unanimitat (35 vots) en l’entrada d’aquests component i els càrrecs que ocuparan.
Els números d’aquest curs com que es tanquen al juliol, els presentarà l’ antiga Junta a  l’assemblea del mes de setembre.

3.-Extraescolars.
Es recorda als pares que cal retornar el full que s’ha passat de les extraescolars , tant si continuen com si no ho fan el proper curs.
Es presenta el quadre d’activitats extraescolars pel curs vinent, tot i que és possible, que si no hi ha quòrum es canviï algun dia.
Una mare pregunta si la piscina està considerada una extraescolar. Se li explica que tot i fer-se en horari lectiu, si que es considera una extraescolar, ja que no està dintre del programa oficial d’ensenyament.
També pregunten si hi ha alguna possibilitat de que els més grans facin piscina. No és possible. La direcció de l’escola no considera que per als més grans la piscina aporti tant benefici com per als petits. A més, és més difícil quadrar-ho amb el horari dels grans.
S’informa que l’extraescolar d’escacs la portarà una empresa de Barcelona, Escacimat, especialitzada en això. Alguns monitors d’aquesta empresa fan la presentació de l’activitat. En principi es farà en horari de migdia, i accepta nens a partir de P5. Fan tres tipus de activitats dintre de l’hora d’extraescolar: partides, jocs i problemes. Els nens acumulen punts, i es fa una classificació, i al final de curs fan una entrega de premis. No utilitzen llibres, fan servir fitxes.
A Basquet també hi ha canvis, ja que deixem de fer-ho amb el club de bàsquet i ho portarà la Rosita, d’entrada serà només un dia a la setmana.
El futbol com que té molts nens es reorganitza per poder distribuir millor els grups:
Dilluns: P3-P4-P5  (P3 és novetat d’aquest any)
Dimecres: futbol nenes
Dijous: 1r/2n/3r
Divendres: 4t/5e/6e
Es demana als pares que parlin amb els seus fills sobre les extraescolars a les quals els apunten, per evitar apuntar/desapuntar els nens a mig curs, ja que això interfereix en la bona dinàmica dels grups.
També s’explica que aquest any hem tingut algun problema amb el comportaments d’alguns nens a les extraescolars, que no venen amb ganes, i entorpeixen el bon funcionament i/o aprofitament de la resta del grup.
En casos extrems, en què el comportament del nen sigui dolent de manera reiterada, es pot donar de baixa al nen de l’extraescolar.
Arrel de l’enquesta que es va passar per valorar les extraescolars, s’ha demanat als monitors que donin més informació als pares al llarg del curs, i la possibilitat de comunicació més amplia.
S’ha enviat un mail amb el preu de les extraescolars del mes de juny, aquest serà proporcional a les classes que hi ha aquest mes. Excepte per piscina, ja que el preu d’aquesta és anual, i el que fa l’AMPA es repartir-lo en quotes mensuals.
El 19/06 ha d’estar saldat qualsevol deute que hi hagi d’extraescolars, si no no s’inscriurà al nen/a en cap extraescolar per al curs vinent.
Els pares pregunten si hi ha molta morositat. S’explica que si, i a més és molt difícil de cobrar.
En relació a això s’explica que qui degui els llibres d’aquest curs, el curs vinent no se li proporcionaran els llibres, haurà d’anar a comprar-los ell directament.
A totes les extraescolars es podrà provar la primera setmana sense cap cost.
Els dimecres es proposen dues activitats noves Diver ball i Gimnàstica artística.
Kids&Us segueix l’any vinent. Surt més econòmic fer-ho a l’escola que a una acadèmia.
La Núria (monitora d'anglès lúdic) fa la presentació de l'extraescolar. S’ofereix de P4 a 5è. Comenta que al principi de curs es reuneix amb la professora d'anglès de l’escola per a veure quins objectius tenen pel curs, i poder treballar en la mateixa línia. Explica que el seu mail i el telèfon està a disposició dels pares per si volen contactar amb ella, i dona la possibilitat de concertar reunions si és necessari.

4.-Precs i preguntes.
Els pares assistents a l'assemblea agraeixen a la Junta que surt el bon treball fet durant el temps que han estat a càrrec de l’AMPA.
S’aixeca la sessió a les 20:30 h

Acta Assemblea de socis 27/02/2015
ORDRE DEL DIA:
  1. Dissolució de l’AMPA.
  2. Obres.
  3. Inversió primaria.
  4. Altres.
  5. Precs i preguntes.

1.-Dissolució de l’AMPA.
Es comunica la dissolució de l’ AMPA, ja que dimiteixen els càrrecs de Presidenta, Vicepresidenta i Tresorera.
Cal formar AMPA nova, i seria interessant que a l’abril ja hi hagués el relleu, ja que al maig es signen els contractes pel curs vinent.
Si no surt gent suficient per a constituir l’AMPA nova, no hi haurà servei d’acollida, ni de menjador, ni extraescolars.
L’AMPA actual farà l’acompanyament de la nova AMPA des de l’abril fins al principi del curs vinent.
Al maig caldria passar la quota del curs vinent, per saber com fer la comanda de llibres.
Actualment hi ha 11 extraescolars a l’escola, és el limit màxim. Es podrien fer les inscripcions d’aquestes al juny, per tal que no hi hagi retards en els cobraments al principi de curs.
Hi ha una nova llei que obliga a l’AMPA a fer la declaració i a pagar l’impost de societats. Creiem que cal externalitzar aquesta tasca, pel que demanarem pressupostos i mirarem si amb la quota actual podem cobrir aquesta despesa.
La idea es que aquest tema més les hores de l’administrativa de l’AMPA quedi cobert amb la quota, si no és així hauríem d’incrementar la quota.
Actualment tenim contractada a Maria Antúnez per 5 hores setmanals.
Vots per externalitzar aquestes gestions (declaració + impost de societats): tots els assistentes a favor (40)

2.-Obres.
L’any passat en una reunió que va tenir l’AMPA amb el Director territorial, el Director general, els tècnics i l’Ajuntament, es va acordar que es finalitzaria el projecte de l’escola a finals d’any, que finalitzat aquest es decidiria quines estructures es prioritzarien i que cada any s’invertirien una quantitat de diners indeterminada.
A l’últim Consell Municipal, l’Ajuntament ens va informar que no s’havia acabat el projecte, i que només s’invertirien diners per a arreglar uns banys.
S’ha escrit una carta al Director Territorial demanant-li que hi ha de cert en la informació que ens ha passat l’Ajuntament. En rebre-la, han trucat a la Directora de l’escola, i han dit que la resposta la rebrem a través de la direcció de l’escola.
Un cop tinguem la resposta del Director Territorial parlarem amb el Director General.
Demanarem hora a l’Ajuntament per a valorar les opcions conjuntes que hem de prendre. Ho comunicarem als pares quan tinguem clar que hem de fer.
Com que el projecte no està acabat, els arbres que s’haurien de plantar al pati de primaria no es podran plantar, doncs no saben on posar-los.

3.-Inversió primaria.
Aquest any l’AMPA invertirà en primaria comprant el sorral (ja el tenim), taules de pícnic amb parasols i tablets. L’escola ha demanat canviar l’estructura del pati per tablets, ja que sense projecte no se sap on pot anar l’estructura.
Hem demanat pressupost de les taules, depèn del preu seran 3 o 4.
Algun pare demana si es poden col·locar uns tendals/pèrgola al pati de primària, per proporcionar ombra, però la dificultat està  en com es podria fixar el tendal, sense que interfereixi en el joc dels nens.
També sorgeix la pregunta de la possibilitat de posar un tendal (com el que ja hi ha), però va costar 4000€ i no hi ha diners per això.
Es parlarà amb l’Ajuntament per que si no posen arbres, puguin posar un altre cosa pel sol.
Es demana als pares, que si tenen alguna idea ens la facin arribaren forma de pressupost.

4.-Altres.
S’han fet dos dies de portes obertes, i han sigut un èxit (han vingut 75 famílies). L’escola ha fet una enquesta per saber els motius que tenen aquestes famílies per escollir la nostre escola, el primer motiu es la metodologia, el 2n la proximitat al domicili i el 3r les infraestructures.
Aquests any hi ha uns 50 nens a acollida, uns 150 a extraescolars i uns 170 (màxim) a menjador.
Hi ha 3 extraescolars de pares funcionant: ioga, zumba i anglès.
Ja tenim programa informàtic per a facturar. Aquest mes ja es facturarà amb el programa.
Aquest any volem plantejar la festa de final de curs d’una manera diferent, ja que no a tothom li agrada el tipus de festa que s’ha fet fins ara.
La idea es no fer festival, cada extra-escolar ja farà un dia de portes obertes pels pares.
Faríem una festa amb activitats pels nens (inflables, maquillatge, gimcana,…)
Per votació tothom prefereix festa (no festival)
També es vota si fer-ho en divendres o dissabte:
35 dissabte
3 abstencions
2 en contra
Possible data per a la festa: 13/06, cal parlar amb la Direcció de l’escola i amb l’Ajuntament-
Es comunica que ha dimitit la Miriam.
S’aixeca la sessió a les 17:45 h


Acta Assemblea de socis 17/09/2012
Tot un èxit, amb 50 assistents més 10 membres de la Junta de l'AMPA.
Us volem donar les gràcies per assistir, per participar amb els vostres comentaris, i per tota la feina que ens ajudareu a fer.

- CONCENTRACIÓ  OBRES
- COLÒNIES: Aquest any NO es fan colònies a l'escola. Un grup de pares prepararà una alternativa per a un cap de setmana.
Estem sempre oberts a comentaris, i crítiques constructives, és clar, no s'hi val a criticar perquè si... ;)
L'AMPA som TOTS els pares i mares

Assemblea de socis DESEMBRE 2011

La reunió es va dedicar íntegrament a explicar la proposta de la Generalitat pel que fa a l'ampliació de l'escola, mitjançant un mòdul prefabricat i a veure quines accions podem dur a terme per pressionar i mirar d'aconseguir les obres de la segona fase el més aviat possible, així com el màxim d'instal·lacions per tal que els nostres fills no hagin de dinar a les aules i tinguem pista d'esports, o al menys un segon pati que proporcioni espai suficient per poder dividir l'alumnat i que els més petits puguin jugar tranquils amb les seves joguines, i els més grans puguin córrer i jugar a pilota, sense la massificació amb la que ens trobem ara.
Algunes propostes que es van fer:
- presentar escrits a Serveis Territorials de la Generalitat, Síndic de Greuges i Ajuntament, explicant la situació i demanant les millores necessàries
- en cas de no tenir un segon pati, recollir signatures per demanar a la Direcció del centre que el pati es realitzi en dos torns
- crear una comissió d'obres que s'encarregui de fer el seguiment de les gestions realitzades i supervisar les obres en quan comencin
Vam dir que penjaríem al bloc una carta model i que qui la volgués fer servir faria modificacions per tal que no fossin totes iguals. D'una banda podeu treure informació de l'escrit presentat per l'Ampa al Síndic de Greuges, i de l'altra aquí teniu un escrit presentat per una família de l'escola, ja fa uns mesos.
Creiem que tot i que l'AMPA realitzi una queixa en nom dels pares que la formem, pensem que les iniciatives a nivell particular podrien ajudar a omplir les taules de queixes de l'Escola Cau de la Guineu, ja sigui a l'Ajuntament com al Departament d'Ensenyament de la Generalitat, per tal de que recordin que a Corbera hi ha una escola que s'ha d'acabar com més aviat millor. Pot ser si fem més soroll ens escoltaran abans.
Trobareu més informació i les adreces per enviar escrits en la pestanya "Obres 2ª Fase".