Acta Assemblea de socis 23/09/2019
Acta Assemblea de socis 29/04/2019
Acta Assemblea de socis 15/01/2019
Acta Assemblea de socis 13/09/2018
Acta Assemblea de socis 07/06/2018
Acta Assemblea de socis 14/09/2017
Acta Assemblea de socis 29/04/2019
Acta Assemblea de socis 15/01/2019
Acta Assemblea de socis 13/09/2018
Acta Assemblea de socis 07/06/2018
Acta Assemblea de socis 14/09/2017
Acta Assemblea de socis 11/06/2015
Ordre del dia:
- Obres.
- Dimissió AMPA actual i votació nova junta.
- Extraescolars.
- Precs i preguntes.
1.-Obres.
A la reunió que teníem prevista amb el Director
General de Centres Públics, aquest ens va dir que no podia assistir. Teníem
l'opció de reunir-nos amb el Director Territorial i la part tècnica o ajornar
la reunió. Vam decidir reunir-nos amb el Director Territorial.
La reunió es va realitzar amb un bon ambient.
Ens van aportar la documentació que justificava per què s'havia endarrerit el
projecte de l'escola.
L'avant-projecte de l'escola ja està fet, té un
pressupost orientatiu de 2 milions d'euros.
S’edificarà al carrer de baix. La planta baixa
serà el gimnàs, que tindrà accés directe des del carrer, de manera que
l'ajuntament pugui fer servir aquesta instal·lació sense haver de passar per
l'escola.
Aquest any ens ampliaran el pati fins a la part
que està "tabicada", i ja tindrem el pati definitiu, de manera que ja
es podran fer més coses, com plantar arbres o pintar les línies de la pista.
El Director Territorial ens va dir, que per
entrar a pressupostos, no som l'escola amb la màxima prioritat, ja que
l'institut de Cervelló està en pitjors condicions que la nostra escola, però el
projecte de l'institut està pressupostat en 4 milions, i si Ensenyament no pot
invertir tants diners, passem a ser els primers en prioritat per entrar a
pressupostos.
Ara toca tornar a fer pressió
parlamentaria, aquesta vegada l'ajuntament ens acompanya en aquesta pressió. Però
com que hi ha hagut eleccions fa poc, estem pendents de si hi ha canvi de
partit i a l'alcaldia. Si hi
ha canvi caldrà parlar amb el nou partir governant per veure quina posició
adopta enfront la problemàtica de la nostra escola. Caldrà anar al primer ple
de l'ajuntament per objectivar la posició de cada partit.
Una mare pregunta si al ple de l'ajuntament cal
que hi anem tots els pares o només la Junta de l'AMPA. D'entrada és suficient
amb la Junta, de fet, potser amb una reunió prèvia ens entenem i no és
necessari anar al ple.
Aquest estiu faran més lavabos, obriran i
arreglaran la part del pati que falta, i ho prepararan per a posar un hort.
L'ajuntament ja podrà plantar arbres per
l'ombra i podrem marcar la pista.
2.- Dimissió AMPA actual i votació nova junta
S’informa que les persones que ocupen els
càrrecs de Presidenta (Esther Parra), Tresorera (MªJose) i Vicepresidenta
(Maria Ponse) dimiteixen.
Es presenta als pares que s’han presentat per
a ocupar aquests càrrecs i altres per entrar a la Junta com a vocals:
Josep Mª Vandellós
President
Patricia
Vicepresidenta
Eva MArtinez i Txell
Garcia Tresoreres
Meri Guirao
Llibres
Cristina
Piscina /acollida
Continuen Manel Esteve, Mireia Clotet, Noe
Guirao, Chelo Bulajance i Mireia Sánchez.
Es vota l’entrada dels nous components per la
Junta de l’AMPA, i s’està d’acord per unanimitat (35 vots) en l’entrada
d’aquests component i els càrrecs que ocuparan.
Els números d’aquest curs com que es
tanquen al juliol, els presentarà l’ antiga Junta a l’assemblea del mes
de setembre.
3.-Extraescolars.
Es recorda als pares que cal retornar el full
que s’ha passat de les extraescolars , tant si continuen com si no ho fan el
proper curs.
Es presenta el quadre d’activitats
extraescolars pel curs vinent, tot i que és possible, que si no hi ha quòrum es
canviï algun dia.
Una mare pregunta si la piscina està
considerada una extraescolar. Se li explica que tot i fer-se en horari lectiu,
si que es considera una extraescolar, ja que no està dintre del programa
oficial d’ensenyament.
També pregunten si hi ha alguna possibilitat de
que els més grans facin piscina. No és possible. La direcció de l’escola no
considera que per als més grans la piscina aporti tant benefici com per als
petits. A més, és més difícil quadrar-ho amb el horari dels grans.
S’informa que l’extraescolar d’escacs la
portarà una empresa de Barcelona, Escacimat, especialitzada en això. Alguns
monitors d’aquesta empresa fan la presentació de l’activitat. En principi es
farà en horari de migdia, i accepta nens a partir de P5. Fan tres tipus de
activitats dintre de l’hora d’extraescolar: partides, jocs i problemes. Els
nens acumulen punts, i es fa una classificació, i al final de curs fan una
entrega de premis. No utilitzen llibres, fan servir fitxes.
A Basquet també hi ha canvis, ja que deixem de
fer-ho amb el club de bàsquet i ho portarà la Rosita, d’entrada serà només un
dia a la setmana.
El futbol com que té molts nens es reorganitza
per poder distribuir millor els grups:
Dilluns: P3-P4-P5 (P3 és novetat d’aquest
any)
Dimecres: futbol nenes
Dijous: 1r/2n/3r
Divendres: 4t/5e/6e
Es demana als pares que parlin amb els
seus fills sobre les extraescolars a les quals els apunten, per evitar
apuntar/desapuntar els nens a mig curs, ja que això interfereix en la bona
dinàmica dels grups.
També s’explica que aquest any hem tingut
algun problema amb el comportaments d’alguns nens a les extraescolars, que no
venen amb ganes, i entorpeixen el bon funcionament i/o aprofitament de la resta
del grup.
En casos extrems, en què el comportament del nen
sigui dolent de manera reiterada, es pot donar de baixa al nen de
l’extraescolar.
Arrel de l’enquesta que es va passar per
valorar les extraescolars, s’ha demanat als monitors que donin més informació
als pares al llarg del curs, i la possibilitat de comunicació més amplia.
S’ha enviat un mail amb el preu de les
extraescolars del mes de juny, aquest serà proporcional a les classes que hi ha
aquest mes. Excepte per piscina, ja que el preu d’aquesta és anual, i el que fa
l’AMPA es repartir-lo en quotes mensuals.
El 19/06 ha d’estar saldat qualsevol deute que
hi hagi d’extraescolars, si no no s’inscriurà al nen/a en cap extraescolar per
al curs vinent.
Els pares pregunten si hi ha molta morositat.
S’explica que si, i a més és molt difícil de cobrar.
En relació a això s’explica que qui degui els
llibres d’aquest curs, el curs vinent no se li proporcionaran els llibres,
haurà d’anar a comprar-los ell directament.
A totes les extraescolars es podrà provar la
primera setmana sense cap cost.
Els dimecres es proposen dues activitats noves
Diver ball i Gimnàstica artística.
Kids&Us segueix l’any vinent. Surt més
econòmic fer-ho a l’escola que a una acadèmia.
La Núria (monitora d'anglès lúdic) fa la
presentació de l'extraescolar. S’ofereix de P4 a 5è. Comenta que al principi de
curs es reuneix amb la professora d'anglès de l’escola per a veure quins
objectius tenen pel curs, i poder treballar en la mateixa línia. Explica que el
seu mail i el telèfon està a disposició dels pares per si volen contactar amb
ella, i dona la possibilitat de concertar reunions si és necessari.
4.-Precs i preguntes.
Els pares assistents a l'assemblea agraeixen a
la Junta que surt el bon treball fet durant el temps que han estat a càrrec de
l’AMPA.
S’aixeca la sessió a les 20:30 h
Acta
Assemblea de socis 27/02/2015
ORDRE DEL DIA:
- Dissolució de l’AMPA.
- Obres.
- Inversió primaria.
- Altres.
- Precs i preguntes.
1.-Dissolució de l’AMPA.
Es comunica la dissolució de l’ AMPA, ja que
dimiteixen els càrrecs de Presidenta, Vicepresidenta i Tresorera.
Cal formar AMPA nova, i seria interessant que a
l’abril ja hi hagués el relleu, ja que al maig es signen els contractes pel
curs vinent.
Si no surt gent suficient per a constituir
l’AMPA nova, no hi haurà servei d’acollida, ni de menjador, ni extraescolars.
L’AMPA actual farà l’acompanyament de la nova
AMPA des de l’abril fins al principi del curs vinent.
Al maig caldria passar la quota del curs
vinent, per saber com fer la comanda de llibres.
Actualment hi ha 11 extraescolars a l’escola,
és el limit màxim. Es podrien fer les inscripcions d’aquestes al juny, per tal
que no hi hagi retards en els cobraments al principi de curs.
Hi ha una nova llei que obliga a l’AMPA a fer
la declaració i a pagar l’impost de societats. Creiem que cal externalitzar aquesta tasca, pel que demanarem pressupostos i mirarem si amb la
quota actual podem cobrir aquesta despesa.
La idea es que aquest tema més les hores de
l’administrativa de l’AMPA quedi cobert amb la quota, si no és així hauríem
d’incrementar la quota.
Actualment tenim contractada a Maria Antúnez
per 5 hores setmanals.
Vots per externalitzar aquestes gestions
(declaració + impost de societats): tots els assistentes a favor (40)
2.-Obres.
L’any passat en una reunió que va tenir l’AMPA
amb el Director territorial, el Director general, els tècnics i l’Ajuntament,
es va acordar que es finalitzaria el projecte de l’escola a finals d’any, que
finalitzat aquest es decidiria quines estructures es prioritzarien i que cada
any s’invertirien una quantitat de diners indeterminada.
A l’últim Consell Municipal, l’Ajuntament ens
va informar que no s’havia acabat el projecte, i que només s’invertirien diners
per a arreglar uns banys.
S’ha escrit una carta al Director Territorial
demanant-li que hi ha de cert en la informació que ens ha passat
l’Ajuntament. En rebre-la, han trucat a la Directora de l’escola, i han
dit que la resposta la rebrem a través de la direcció de l’escola.
Un cop tinguem la resposta del Director
Territorial parlarem amb el Director General.
Demanarem hora a l’Ajuntament per a valorar les
opcions conjuntes que hem de prendre. Ho comunicarem als pares quan
tinguem clar que hem de fer.
Com que el projecte no està acabat, els arbres
que s’haurien de plantar al pati de primaria no es podran plantar, doncs no
saben on posar-los.
3.-Inversió primaria.
Aquest any l’AMPA invertirà en primaria
comprant el sorral (ja el tenim), taules de pícnic amb parasols i tablets.
L’escola ha demanat canviar l’estructura del pati per tablets, ja que sense
projecte no se sap on pot anar l’estructura.
Hem demanat pressupost de les taules, depèn del
preu seran 3 o 4.
Algun pare demana si es poden col·locar uns
tendals/pèrgola al pati de primària, per proporcionar ombra, però la dificultat
està en com es podria fixar el tendal, sense que interfereixi en el joc
dels nens.
També sorgeix la pregunta de la possibilitat de
posar un tendal (com el que ja hi ha), però va costar 4000€ i no hi ha diners
per això.
Es parlarà amb l’Ajuntament per que si no posen
arbres, puguin posar un altre cosa pel sol.
Es demana als pares, que si tenen alguna idea
ens la facin arribaren forma de pressupost.
4.-Altres.
S’han fet dos dies de portes obertes, i han
sigut un èxit (han vingut 75 famílies). L’escola ha fet una enquesta per
saber els motius que tenen aquestes famílies per escollir la nostre escola,
el primer motiu es la metodologia, el 2n la proximitat al domicili i el 3r les
infraestructures.
Aquests any hi ha uns 50 nens a acollida, uns
150 a extraescolars i uns 170 (màxim) a menjador.
Hi ha 3 extraescolars de pares funcionant:
ioga, zumba i anglès.
Ja tenim programa informàtic per a
facturar. Aquest mes ja es facturarà amb el programa.
Aquest any volem plantejar la festa de final de
curs d’una manera diferent, ja que no a tothom li agrada el tipus de festa que
s’ha fet fins ara.
La idea es no fer festival, cada extra-escolar
ja farà un dia de portes obertes pels pares.
Faríem una festa amb activitats pels nens
(inflables, maquillatge, gimcana,…)
Per votació tothom prefereix festa (no
festival)
També es vota si fer-ho en divendres o
dissabte:
35 dissabte
3 abstencions
2 en contra
Possible data per a la
festa: 13/06, cal parlar amb la Direcció de l’escola i amb l’Ajuntament-
Es comunica que ha dimitit la Miriam.
S’aixeca la sessió a les 17:45 h
Acta Assemblea de socis 17/09/2012
Tot un èxit, amb 50 assistents
més 10 membres de la Junta de l'AMPA.
Us volem donar les gràcies per
assistir, per participar amb els vostres comentaris, i per tota la feina
que ens ajudareu a fer.
- CONCENTRACIÓ OBRES
- COLÒNIES: Aquest any NO es fan colònies a l'escola. Un grup de pares prepararà una alternativa per a un cap de setmana.
Estem sempre oberts a comentaris, i crítiques constructives, és clar, no s'hi val a criticar perquè si... ;)
L'AMPA som TOTS els pares i
mares
Assemblea de socis DESEMBRE 2011
La reunió es va dedicar
íntegrament a explicar la proposta de la Generalitat pel que fa a
l'ampliació de l'escola, mitjançant un mòdul prefabricat i a veure quines
accions podem dur a terme per pressionar i mirar d'aconseguir les obres de la
segona fase el més aviat possible, així com el màxim d'instal·lacions per tal
que els nostres fills no hagin de dinar a les aules i tinguem pista
d'esports, o al menys un segon pati que proporcioni espai suficient
per poder dividir l'alumnat i que els més petits puguin jugar tranquils
amb les seves joguines, i els més grans puguin córrer i jugar a pilota, sense
la massificació amb la que ens trobem ara.
Algunes propostes que es van
fer:
- presentar escrits a Serveis
Territorials de la Generalitat, Síndic de Greuges i Ajuntament, explicant la
situació i demanant les millores necessàries
- en cas de no tenir un segon
pati, recollir signatures per demanar a la Direcció del centre que el pati
es realitzi en dos torns
- crear una comissió d'obres
que s'encarregui de fer el seguiment de les gestions realitzades i supervisar
les obres en quan comencin
Vam dir que penjaríem al bloc una carta model i que qui la volgués fer servir faria modificacions per tal que no fossin totes iguals. D'una banda podeu treure informació de l'escrit presentat per l'Ampa al Síndic de Greuges, i de l'altra aquí teniu un escrit presentat per una família de l'escola, ja fa uns mesos.
Vam dir que penjaríem al bloc una carta model i que qui la volgués fer servir faria modificacions per tal que no fossin totes iguals. D'una banda podeu treure informació de l'escrit presentat per l'Ampa al Síndic de Greuges, i de l'altra aquí teniu un escrit presentat per una família de l'escola, ja fa uns mesos.
Creiem que tot i que l'AMPA
realitzi una queixa en nom dels pares que la formem, pensem que les iniciatives
a nivell particular podrien ajudar a omplir les taules de queixes de l'Escola
Cau de la Guineu, ja sigui a l'Ajuntament com al Departament d'Ensenyament de
la Generalitat, per tal de que recordin que a Corbera hi ha una escola que s'ha
d'acabar com més aviat millor. Pot ser si fem més soroll ens escoltaran abans.
Trobareu més informació i les
adreces per enviar escrits en la pestanya "Obres 2ª Fase".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada